Κυκλοφοριακό Πάτρας: Ποτέ δεν ήταν χειρότερα!

Οι μελέτες για το κυκλοφοριακό της Αθήνας περιγράφουν μείωση της κίνησης έως 11% στις κεντρικές οδικές αρτηρίες και λιγότερα "μποτιλιαρίσματα". Αιτία η οικονομική κρίση που αποτρέπει την χρήση ΙΧ. Στην Πάτρα καταγράφονται τα αντίθετα. Όλοι οι κεντρικοί δρόμοι "πνιγονται" από αυτοκίνητα που παρκάρουν οπουδήποτε δημιουργώντας κυκλοφοριακό χάος. Ακόμα και σε δρόμους όπως οι Κορίνθου, Γούναρη, Αγ. Ανδρέου, Οθωνος-Αμαλίας, Μαιζώνος, που σηκώνουν το κύριο κυκλοφοριακό φορτίο, έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους. Εκεί που ήταν αδιανόητη ακόμα και η στάση ενός ΙΧ, σήμερα υπάρχουν διπλοπσρκαρισμένα αυτοκίνητα στην μία πλευρά και... παρακαρισμένα απέναντί τους περιορίζοντας την κίνηση σε μια μόνο λωρίδα. Το ιστορικό κέντρο έχει κυριολεκτικά "βουλιάξει" από την αυθαιρεσία και την έλλειψη αστυνόμευσης.

Το εκπληκτικό είναι ότι στο ιστορικό κέντρο υπάρχει ελεγχόμενη στάθμευση (παρκόμετρα), αλλά αφού παρκάρουν όλοι όπου νάναι τι νόημα έχει;

Ο Δήμος Πατρέων έχει στα συρτάρια του πληρωμένες μελέτες που λύνουν το πρόβλημα αμέσως. Δύο κεντρικοί δρόμοι "ανοίγουν" εντελώς με απαγόρευση στάσης και στάθμευσης κι αυτό είναι όλο. Συγκεκριμένα οι μελέτες προτείνουν να ελευθερωθούν η Κορίνθου (έξοδος) και η Μαιζώνος (είσοδος), ενώ μπορούν να "ανοίξουν" με τον ίδιο τρόπο και οι Γούναρη, Όθωνος -Αμαλίας, οπότε το κέντρο θα αναπνεύσει. Σε συνδυασμό μάλιστα με τις πεζοδρομήσεις που ήδη γίνονται η εικόνα μπορεί να αλλάξει εντελώς.

Η κατάρρευση (και) του κυκλοφοριακού εντάσεται στη αδυναμία του Δήμου Πατρέων να αντιμετωπίσει τα δομικά προβλήματα της πόλης (ένα άλλο παράδειγμα είναι τα σκουπίδια). Αιτία η διάλυση του Δημοτικού Συμβουλίου όπου ο δήμαρχος κ. Δημαράς έχει χάσει εδώ και μήνες την πλειοψηφία και δεν μπορεί να περάσει καμία απόφαση μικρή η μεγάλη.
 
Να σημειωθεί ότι η Πάτρα έχει περιμετρική οδό, η οποία εξυπηρετεί ως παράκαμψη, χιλιάδες ΙΧ καθημερινά, αλλά αντί να ελαφρυνθεί το κέντρο της πόλης, το κυκλοφοριακό έχει γίνει χειρότερο από ποτέ.